Mina kor

Nu e man trött efter en lång fin dag med kossor å hästar å hundar. 

Jag tror mina kossor trivs med mig, dom e så lugna å fina med mig nu för tin ( peppar peppar) men faktiskt, ja tror dom vet vid d här laget att jag är försiktig med deras spenar och att jag hanterar dom med respekt. Och inte att glömma, jag pratar med dom, klappar å kramar på varje ko å tackar för mjölkningen och berömmer dom ljudligt då dom gör rätt eller har varit duktiga. Jag tar mig tid till varje individ och hanterar dom som det passar. Alla vill inte ha en kram, vissa är blyga å vågar knappt titta på en,, då ger ja dom en liten klapp å pratar med dom, å när jag går ut ur båset, vänder sig dom om å kollar efter en, å nästa gång kanske dom vågar nosa påens hand osv. 
Dom är såå fina mina kossor! <3









Hur som helst har det varit en underbar vårdag med mycket sol!
I löööve it!!

När ja kom hem hade Stefan fixat en planka till mig :P

Gött!! Tack!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0