Sillbo Ranch

Jag har så mycket ideer som snurrar runt i skallen hela tiden.
Jag vill ju så gärna kunna starta något eget,, då menar ja inte en verksamhet som ja kanske kan leva på,, utan mer som att få en extra slant på. Ja vill ju göra lite allt möjligt , utnyttja gården till max.
 
saker jag funderar på är:
1) hyra ut stallplats (vilket är ju på G redan)
2) Barfota verkare
3) Hundspannsturer
4) vandrarhem, eller bed and breakfast (sommarmånader)
5) Nåt med hästarna typ turridning eller nå enkel variant
6) aktivitet på gpården så som saloon kvällar, westernaktiviteter (clinicar) osv, kanske inget ja tjänar på mer än att ja kan ta betalt för en korv me bröd el liknande,, men vore ju riktigt roligt!! :)
 
Allt det här blir ju i mindre mängd, typ kanske kommer en gäst som vill bo nån natt på Sillbo Ranch så kan ja erbjuda ridning tex, eller köra hundspann eller nåt sånt som aktivitet.
 
Alla bäckar små vill ja ha!
 
Kom med ideer!! Allt ska ju iaf ingå och utgå från Sillbo Ranch, som oxå ska få en egen hemsida där jag även tänkt koppla bloggen till. Där ska man kunna läsa vad som finns att göra på Sillbo Ranch å även följa bloggen eller kolla på bilder m.m.
 
Men som sagt kom med ideer!!! :D

Kommentarer
Postat av: Mi Ritzèn

Hejja Dig!

Kick-offer borde vara något för dig med så många härliga ideer!
Tänk att starta företagets sessång med en kick off som åkt hundspann till något trevligt ställe med utvalt Tema - sova i tält i skogen - vilke kostym från storstaden skulle inte gå av för det??? Eller varför inte - sova på hö skulle - grilla gött och ta ett glas rött till det - det låter ju som pricken över i med dig i spetsen som härlig ledare! Hn Mi

Svar: Hej Mi! Det låter verkligen som en rolig ide!! Kick off på sillbo ranch! Tack för ditt tips! :D
cowboy dream

2013-03-13 @ 14:20:43
URL: http://www.miritzen.com
Postat av: Linnea

Går i samma tankar :) tänkte också ha lite boende sommartid och ha kringaktiviteter. När vi byggt bastu kan man ju ha möhippor och sånt också särskilt om man har nån badtunna eller så :) ska också skaffa höns så man får ägg till sig själv och överskottet är nog lätt att sälja särskilt nu när det blivit så poppis med närproducerat :) ska även skaffa bin så man får honung. Du kanske kan bli återförsäljare av foder för hund eller häst om du har möjlighet att ha ett lager. Känns som att jag hade fler grejer jag själv funderat på men kommer inte på mer nu :)

2013-03-13 @ 19:38:58
URL: http://Akustisk.blogg.se
Postat av: Ronny

Har hur många ideer som helst, några har jag själv haft förmånen att göra verkliga en del andra ligger på hyllan och väntar på att tas i bruk igen :D ett tips är att bli värd bo på lantgård, bifogar länken här http://fm.publicum.se/BPL2/BPL.lasso?Val=BpLs01&Sprak=SE&ID=&KodTyp=&Kod=

2013-03-14 @ 22:02:02
Postat av: Ronny

Hallo Sara, jag har hur många ideer som helst som du kan genomföra. jag har själv haft förmånen att få förverkliga några av mina ideer resten har jag lagt på hyllan så länge redo att plockas fram senare heheheh.
skickar med en länk till dig här där man som gårds ägare registrera sig som värd bo på lantgård.

http://fm.publicum.se/BPL2/BPL.lasso?Val=BpLs01&Sprak=SE&ID=&KodTyp=&Kod=

2013-03-14 @ 22:05:19
Postat av: Ronny

Gör ett tredje försök att skriva här hahahaa
Hej Sara, jag har hur många ideer som helst dom flesta har jag lagt på hyllan men några har jag haft förmånen att få förverkliga och det är ju så roligt när man lyckas.. jag skickar en länk till dig på annat sätt, det verkar inte fungera här med att skicka med länkar :D

Svar: Hej! tack för ditt tips! alla dina 3 kommentarer kom fram till mig! Ja "bo på lantgård eller liknande kanske vore nåt!
cowboy dream

2013-03-14 @ 22:08:03
Postat av: Angela

Häst och hund hotell? eller djurhotell, det är manga som har svart att hitta plats för deras djur när dom är ute och reser...

Jag vill resa utomlans nagra manader nästa vinter men vet inte vad jag ska göra av hästen...

Svar: Tjena mors! Tack för tipset, ja tanken har slagit mig,, har ju visserligen bara 4 boxar men man skulle ju kunna ha 1-2 boxar tillgänglig för hästhotell, å hundar kan ja ha oxå då ja har flera "hundgårdar" bra ide!
cowboy dream

2013-03-18 @ 14:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0