Saknar redan Skåne!!

Jag saknar redan skåne, redan när ja steg på tåget och ännu mer när jag klev av det, var som att åka från sommaren i californien till Vintern i Nordpolen!!!
I skåne hade så smått gräset börja växa, man kunde här och var se dom nya fina små gröna grässtråna växa, solen värmde och fåglarna kvittrade sin vårsång. Hemma i Stockholm var det KALLT , is och snö på backen och inget fint grönt gräs som börjat växa.
Vilken skillnad det kan vara från Norr till söder även i vårat lilla avlånga land!

Jag gillade verkligen skåne, det var tom bättre än jag föreställt mig, jag har ju aldrig förr varit där, men jag har alltid sagt att jag vill flytta dit, och så rätt ja hade! Man ska lite på sin magkänsla, den har iaf 99% rätt skulle ja vilja säga.

Träffade bara trevliga människor och byarna var så små och söta, landskapen var otroligt vackra, speciellt där , där jag fick chansen att vara, på Revinge hed.

Och vilken välldig känsla det var att bara styra ut hästen rätt ut på fälten och bara kunna rida så åt vilket håll man vill i flera timmar utan att behöva gå på en väg, det är fantastiskt att sån natur finns i Sverige, trots att vi e så trångt bebodda.

Jag vill absolut flytta dit nån dag.



Tack för en underbar helg Skåne!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0