Uppfylla eller inte?

Eftersom Shakira var så uppsvullen igår så har jag nu stängt igen matplats nr 2,, ifall att det är så att hon kommer åt att äta för mycket igen, och därav blir uppblåst?

Jävlar va omständigt det har varit med maten i år! Fattar inte att d ska va såå svårt. Vill ju att dom ska ha tillgång till mat 24 tim om dygnet, för det mår en häst bra av!
Förra året när Surprice och Shakira fick hö på fri tillgång vart Shakira alldeles lagom i hull, men i år har det ju vart katastrofalt, hon är extremt överviktig, vilket inte alls känns bra!
Jättestressande faktiskt!

Nu över till nåt helt annat,, en person la ut om en länk på Stockholms westernryttares sida på FB, om en ranch i Canada som man kan åka till, en working cattle ranch, man skulle få 10% rabatt på resan om man beställde den innan 31 mars!

Alltså...ni alla som känner mig från början vet ju att detta är min dröm, dock hade ja velat åka till USA för att ARBETA på en ranch, MEN då jag hela tiden sitter i lägen i mitt liv där jag sitter fast med hus och hem, djur och jobb så har det ju aldrig blivit av, då tänker jag att detta kan vara min chans att uppleva den maximala drömmen i mitt liv,, om så bara för 1 vecka! Vad tycker ni?
Jag har inte pengar till den så det måste i så fall bli ett lån,, men kanske är det värt det? Hur skulle ni gjort?
Detta är ju vad ja drömt om sen jag var liten....

Ska prata med Stefan oxå..får se vad han säger.
Men har god lust att beställa den idag redan!

Å så till mounted shooting clinicen igen då,, har frågat om råd ang vad man kan ta i betalt för övernattning hos mig för en boxplats plus sängplats, och funderar på 300kr/ natt, 50 spänn för frukost om man vill ha. Låter det rimligt? 





Kommentarer
Postat av: Linn

Fodra med halm! Min Joey delar hage med en liten B-ponny och de har begränsad fri tillgång på halm i hagen (i smhn). Han får sedan sin kvot av näring genom fodret han får inne på kvällen och natten.
Så fodrade vi även unghästar när vi var yngre.

Svar: Ok! Kan man låta alla hästarna få äta halm då under dagen, å sen få äta hö på kvällen?
cowboy dream

2014-01-22 @ 21:21:34
Postat av: angela

Blanda halm och hö till henne, så länge hon är överviktig och går upp i vikt behöver hon inte all mat hon får.

Du kan ju även köpa automatiska grindar till hagen så att de inte får fri tillgång heljdagen utan att du behöver öppna till dom.


Svar: Tack angela för svar! Svårt d här,, el s skulle kunna va enkelt om ja ställde henne i egen hage, men hur kul är d för shacken? Och resten av gänget behöver fri tillgång, frågan är om man kan göra så som linn skrev här, att fodra med halm med näten över, å ge dom hö morgon å kväll ?
cowboy dream

2014-01-23 @ 03:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0