3 alaskan husky 1 meter bakom!

Höll på att bli tokig på vovvarna!!
Att gå på promenad med alla 3 virvelvindar kan göra en yxtokig ibland.
Nu råkade vi gå efter en tant å hennes chiuvavor ( eller hur fan d stavas) . Vi såg dom inte men hundarna kände spåret och blev ju 100 gånger värre.
Så efter ett tags tjatande om att gå fint i kopplet å inte dra som om dom hade en fullpackad släde bakom sig så fick jag nog!
"Jag tog den ene å slog på den andre"  ( ett citat från min barndom)
Nej d gjorde ja inte men ja tog faktiskt både zack och Asch i nacken och tröck ner dom i marken och ruskade i dom,,, då jag gjort detta så reste dom sig upp å liksom kollade på mig med nya ögon " hej matte, är du med oxå?!?!?!"
Ja!!
Sen gjorde jag mig övertydlig om hur jag ville att dom skulle gå i kopplet.
BAKOM!
Dom lärde sig snabbt.
Så nu blev promenaden plötsligt trevlig och lättsam. 3 st alaskan ca 1 meter bakom mig. Jag tog täten och dom gick snällt efter. ( jo, jag fick säga till ett par gånger till då dom trodde jag sackat lite)
Jag gjorde på samma vis som med hästarna och svingade kopplet framför nosarna så att dom backade bakåt. 

Men kul att dom uppfattade att jag oxå var med på promenaden å ännu bättre att det var jag som skulle leda promenaden!!

Så nu kör ja på detta spåret och är ÖVERTYDLIG tills att dom fattat hur vi ska promenera på hundpromenader.
Dom verkar tro att det alltid ska vara full fart FRAMÅÅT! 
Och yes, det är mitt fel, har inte tagit tag i koppelgåendetordentligt.

Men nu så,,,, efter ca 1 tim ute blev dom trötta, i huvvet , inte i benen.



1-0 till cowboysara! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0