Kontrakt

Efter morgonutfodring till ranchens alla djur hamnade jag på soffan med min telefon och en varm filt. Känner mig trött och frusen.

Men ja borde inte ligga här, har en del att göra idag, först ut är mocka å rida, jag måste handla, skriva ett inackorderings kontrakt å fixa den 3 dje boxen så den är klar för inflyttning.

Är det något som måste finnas med i ett kontrakt av det här slaget som ett inackorderingskontrakt är? 

Har aldrig skrivit ett kontrakt innan å jag vet att det finns mallar på nätet men jag VILL skriva ett eget så jag får med alla detaljer. Men vill veta om det är något specefikt man SKA ha med i ett sånt kontrakt?

Kommentarer
Postat av: Tette

Uppsägningstid för båda parter
Vad hyran inkluderar i foder strö mm
Vad hyresgästen har för krav på sig, pass/mockning/göra ordning foder...
När och hur hyran ska betalas
namn personnummer adress telefon hästens namn
:)

Svar: Tack Tette! Då vet jag! :)
cowboy dream

2013-11-07 @ 08:51:09
URL: http://lillatjabos.blogg.se
Postat av: Lotta

Även vad det är som gäller om hyran inte kommer in, hyresgästen inte sköter sin del mm

Svar: Just det, det är bra att skriva oxå ! Tack för din kommentar!
cowboy dream

2013-11-07 @ 08:55:23
Postat av: Kusin Maria

Kom att tänka på att det kan vara bra att kolla upp personen hos kronofogden, be om personnummer så kan du ringa och höra om det finns några betalningsförelägganden där. (Gratis) Du kan även begära kreditupplysning via något av kreditupplynsningsbolagen - så att du kan se om det finns några betalningsanmärkningar.(Kostar)
Bara så att du inte blir stående med en häst som du måste ta hand om personen inte kan betala.


Svar: Bra ide maria! Tack för din kommentar!
cowboy dream

2013-11-07 @ 09:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0