Jag skulle bara.....

Stallet å hästarna är klara. 
Longerade shacken idag eftersom ja inte mår helt bra. 
Shakira blev svettig idag å. Tycker dock att Shackens å min kommunikation var rätt usel idag. Hon gör som jag vill men typ halvdant å lite när hon djälv vill. Säger ja galopp gör hon gsllop typ 5 sek senare. Saktar ja av henne galopperar hon gärna typ 3 varv till, gör jag woah går hon 30 steg till. Vill ja att hon ska vända på en femöring gör hon det i ena varvet men i andra varvet tar d typ en halvtimma att göra en rollback. 

Varför är d såhär? Eva? Ska vi ha lite markarbete??? :) ska nog ta hit eva min tränare å rätta till shackens å min kommunikation lite..,,

Fia var på alerten dock. Prövade att longera henne lite oxå, då ja skickade iväg henne på volten tar hon sats i 180 å galopoerar iväg dom ett spjut i ett varv sen tvärstannar hon å kollar vad ja tänker säga, ja säger ingenting bara manar på henne lite igen tills hon lugnt lunkar framåt. Å när hon får ryck å galopperar iväg väntar jag bara lugnt ut henne tills hon lugnar sig å sen manar ja på henne försiktigt. Går fint! Hon e välldigt uppmärksam å rolig att jobba med :) sötfian! :)

Medans ja höll på å mockade satte ja hundarna i hundgården. Tänkte att zack kan nog vara där en stund me d andra två. ... Att mocka går ju fort.

Men inte tillräckligt fort... Så här såg zack ut då ja kom tillbaka..... :D





Här försöker han nog förklara varför han ser ut som han gör..... Hihi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0