Good morning folks!

Hej hopp!
Sitter och äter påskfrukost, en redig frukost med ägg och gröt och mackor!

Fick lite tillrättanvisningar och tips ang mitt inlägg om hur jag hade tränat roping igår, av min vän Chris Blomgren.
Han sa att jag inte bör träna på det viset att jag kommit i fart på en stillstående dummy, för att det blir fel timing när ja ska kasta och hästen kan bli osäker.
Så istället ska jag fortsätta som jag gjort, kasta från stillstående så länge ja inte har en rörlig dummy.
Sen sa han att ja ska lära hästen att stoppa genom signalen att jag står hela tiden i sadeln tills ja kastat, sen ska jag sätta mig ned och backa upp henne.
Kul att få lite tips! Är ju inte helt enkelt att lära sig på egen hand... så tips mottages gärna!!

Nu ska ja fortsätta äta min frulle, trevlig måndag på er alla!

Kraaam


Kommentarer
Postat av: e

Bättre du går direkt på cuttingen! ;)

2012-04-02 @ 09:21:18
Postat av: cowboysara

haha! ja faan va kul det vore! Men eftersom ja vill bli en "riktig" cowboy måste jag ju kunna behärska ett lasso oxå! ;) hihi

2012-04-02 @ 10:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0