Nu är stallet fixat för idag. Idag jobbade...

Nu är stallet fixat för idag. Idag jobbade jag shakira på banan. Longering, tömkörning och till sist red jag. Hon var riktigt trevlig idag. Arbetsvillig. Och trots ganska mycket galopp så bockade hon inte en enda gång! Skönt! Jag hoppas jag kan försöka få bort dom där bock fasonerna hon har för sig ibland. Vet inte riktigt hur. Men först försöker ja vara varierad i träningen så hon inte ska bli less, ifall det är det d beror på. Sen när jag galoperar, har jag bara galoperat kortare stunder och berömt mycket under galopp och efter. Och har vi galoperat utan att hon bockat så saktar jag av och nöjt mig me den galopen för den dagen. Börjar hon bocka har jag ist arbetat henne ännu mer och manat på henne ett par extra varv utan bockningar och sen saktat av och berömt. Vet inte om d e rätt metod. Men ja provar så iaf. Nu är d lunch! Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: angela

Du kan ju alltid pröva att fortsätta att galoppera länge om hon bockar som en slags bestraffning, tills hon slutar och hon h fått arbeta hårt. Efter ett tag lär poletten ramla ned :)

2011-12-16 @ 19:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0