Tankar rörande ranchen

Har börjat luska lite på framtiden igen, vad jag vill här med gården.
Jag har nått mitt första mål som var att hästarna ska betala sig själva, vilket nu är nått med hjälp av inackorderingar. Samma sak skulle jag vilja med hundarna, men det är ju inte riktigt möjligt än, då vi är färska och behöver få ihop ett bra spann innan vi kan ta med turister. Men med hjälp av pensionat hundar här får vi in lite pengar då och då, och dom går först och främst yill hundarna.
Som nu i februari kommer zorro tillbaka och ska bo här 10 dar, då betalar han våra hundars mat i 2 månader, tex. 
Sen vill jag ju få in lite gäster här,, först och främst under sommartid då vi inte kan erbjuda dusch och toa än utan att behöva ta in gästerna in till oss.
I vår ska jag göra iordning herbret och hyra ut den , den skall vara helt utan el, utomhusdusch och dass ska det vara till den stugan. 
Kommer bli helballt!
Sen har jag ju rummet ovanför stallet som kan hyras ut kortare stunder året om. 

Funderar nu på att införskaffa mig en cutting maskin, dels för min egen skull, är ju skitkul att kunna träna på en sån hemmavid, men skulle vilja ha lite kurser här å folk som kommer hit å vill träna på den, msn kan hyra in en tränare till den osv. Kanske man inte tjänar nå värst på, men jäkligt kul att ha lite rörelse här med hästar och folk! Kanske finns intresse av folk omkring som vill träna på maskinen ?
Och appråpå hästar funderar jag på en till häst, så att jag kan hyra ut en häst el 2 för ridlektioner, uteritter osv, men oxå för min egen del så man kan ta med en vän på ridtur och sånt. 
Behöver inte va nåt speciellt, viljen ras som helst, frisk, runt 1,50 i manke, trygg å snäll å grundriden.
Nåt alla kan rida på, har redan hittat 2 st som verkar intressanta. 
Men kruxet är att jag inte har mer boxplatser, och tanken är att jag ska ha mina hästar på lösdrift till nästa vinter men just nu har vi ingen lösdrift i toppskick, men det finns 1 för 2 hästar som kan funka så länge.

Ja... Som ni märker har jag mycket ideer! 
Jag vill så gärna ha lite rörelse här, pengarna är inte det viktigaste, utan bara ATT man gör NÅGOT, utnyttjar denna gårds kapacitet! Sen om det kommer in en krona här å en där är bara ett plus. 


Kommentarer
Postat av: Angela

Titta in på airbnb och lägg ut rum till uthyrning där.

kan du inte använda Shaken till privatlektioner?

Sen bantarmat, banta inte ät bara "ren" mat, enkelt, ät inga lightprodukter, färdigmat tex korv, socker, skippa sockret.

skitlätt middag/lunch kasta in alla tänkbara rotfrukter i ugnen, potatis, palternacka, lök, äpple, tomat osv tillsammans med kyckling eller fisk. Gör en sås på naturel yoghurt och krydda med dill, citron och salt. Eller kör ner en avocado och yoghurten i matberedaren med lite citron och vitllk = skitgod gukamole på två sekunder.

köp en smoothie maskin och kasta ner några frukter, lite protein pulver och naturel yoghurt i så får du ett nyttigt mellanmål så du orkar med både ladugården och alla dina djur.

sök på overnightoats så hittar du resept på super smarriga och nyttiga frukostar som du står dig länge på som inte innehåller skräp.

jag brukar göra såhär: en gammal syltburk, inte för stor.

två teskedar chia frön (köp dom på hälsokosten) 1-1,5 dl havregryn, lite solrosfrön, ev protein pulver (protein håller dig mätt länge och du behöver en hel del som är igång hela dagarna) häll på naturell yoghurt och sen brukar jag blanda i frysta blåbär och någon annan frukt för att smaksätta, linfrön kan man oxå ha i dom är bra för magen. Sen blandar man allt ordentligt sätter på locket och ställer on i kykskåpet och på morgonen har du färdig frukost, funkar jävligt bra som mellanmål oxå.

Svar: Åh!! Tack gör alla dina superråd!! Jo, shacken lånar ja självklart oxå ut, men ja kan ju knappast hålla i lektioner, el ja, kanske för nybörjare :)
cowboy dream

2014-01-28 @ 11:24:58
Postat av: Angela

Det kommer nog mestadels nybörjare och tantisar så det är klart att du kan hålla lektioner, du har ridigt och tränat hela ditt liv. Pröva så märker du att du kan. :-D
Om det kommer en tövlinsryttare som vill tränna spinns och slidestops så kan du ju bara säga att dom är på fel ställe :-p

2014-01-28 @ 14:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0