Skänkelvikning, flytta bakdel

Red Shacken på banan idag, vi tränade lite på skänkelvikningar, öppnor och slutor. 
Men det gick skita dåligt! Shakira har varit svår ett tag nu på att flytta bakdelen, hon lysnnar inte alls på den skänkeln och blir irriterad? Varför undrar jag? Hon har aldrig varit svår förut att flytta bakdel vad jag tyckt iaf.

När vi försöker oss på skänkelvikning blir hon lätt böjd som en banan å bogen åker ut å hon korsar inte benen, tar jag mer i yttertygeln då för att räta upp henne så blir det istället sidepass?!
VAD GÖR JA FÖR FEL??

I skritt kan hon ta några steg  bra, men så fort ja försöker i trav å gör skänkeln för skänkelvikning så saktar hon av! Går sidepass eller böjjer sig å vägrar flytta baken å korsa bakbenen. 

We need some help! Kontakta EVA MALMSTRÖM lite tror jag bestämt.

På nåt sätt tror ja Shacken tycker det e jobbigt å korsa bakbenen, att d e lite lathet bakom. 

Ja vart lite frustrerad och vi började rida på volter ist och tränade på att flytta ut bakdelen ett par steg här å var å då tog ja i ordentligt! Då hajjade hon till lite å baken flyttades, men då fick ja verkligen ta i å väcka upp henne,, ja gjorde så lite i båda varven på volt å i slutet av lektionen började hon faktiskt flytta sig för min skänkel. 
Men d känns ju inte kul att behöva ta i så, 
Är det lathet tror ni? Eller gör ja helt tokigt?! Ja blir förvirrad. :/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0