Grått och regnigt

Började dagen med morgonmys, sen ut i stallet och mocka.
Sen red jag ut med Shacken, vi var borta ett par timmar, hon å jag. Shakira var pigg och "stoig" lite halvt pain in the ass jobbig. Men såklart ändå bäst! :) 


Sen drog mor å jag iväg till Uppsala, till hööks, köpte nya borstar till fiador och shakira, Och så köpte vi champo till häst. På vägen hem hämtade jag ut det licens baserade medlet SWITCH som är mot löss. 
Efter samråd med Towa veterinär så kom hon fram till att det är löss Shakira och Fia har, därav såren i Shackens panna, vanligt förekommande bland unghästar på vårkanten.
Inget farligt men det kliar ju.
Så nu blir det dusch och avlusning nån dag i veckan nu. :)
I helgen avmaskas hästarna och sen börjar betesvänjningen.
Shakira och Fia finderar jag på att slänga ut på lösdrift nu efter avmaskning och avlusning. Inackorderingarna kommer ut på bete första juni är det tänkt. Men dom ska få byta hage till vårhagen under dagtid fram till dess. 
Så slipper vi använda vinterhagen mer på ett tag.



Väl hemma från Uppsala blev det bakning på chemat, är ju ändå så trist väder ute nu.







Jag återkommer med färdigt resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0