Jahapp

Idag blev man väckt INNAN kl ringde utav 3 doggelitos, lika bra å gå upp då. 
Tog mig en kopp kaffe å kurade ihop mig i soffan.
Idag blir d mycket att göra på jobbet. En box hos kalvarna ska mockas ut med hjälp av chäffern, ensilage balar ska fixas till 2 olika stallar, stutarnas mat börjar ta slut så en bal måste köras ut till dom. Å så alla fodringar som vanligt .

Ja lär bli sen idag.

Imorgon har jag mjölkningen igen, ser ju nästan fram emot det då det inte är ett lika tungt jobb som det är när man har ungdjuren. Fast mjölkningen e ju lite jobbig på d vis att man går ner på huk trettielva tusen gånger om dagen :P

Å om ja får klaga lite oxå: fy faaan va trött ja är på det här eländiga vädret med regn å rusk å mörker å all mark som en gång var gräs bara är lervallar nu!!  Vill inte ha leriga  hagar!!! :((

Ge mig några kallgrader å ca 15 cm snö tack!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0