En bra dag idag

trevlig början med frukost i trädgården med sällskap av mamsen, sen en skön körning med Arraz på nya vägar, å därpå en schysst ridning på banan med Surprice som handhäst, red lite trail hinder med båda samtidigt. Å då kom ena grannen Siv förbi som har dom 3 små ponnyerna vid oss och presenterade sig.
Det slutade med att vi fick låna hennes betesmarker då hon inte behöver dom, och hon får rida på vår ridbana. Hon bekände oxå att hon suttit på sin veranda (som har utsikt över ridbanan) och smygtittat på mig när ja ridit och tränat mina hästar, å hon tycker det ser välldigt intressant ut med "cowboyridning" så ja sa till henne att komma över å träna ihop med mig om hon vill, hon har en gammal islänning hon ridit på men han e född 92 å har haft fång så ja sa att hon även kunde rida Shacken om hon ville pröva på westernridning. Trevlig dam!

Så nu kan ja sätta ut en ny annons om stallplats å att ja även kan erbjuda sommarbete, nice!

Efter ridningen släppte ja ut hästarna en stund på vårbete igen. Sen kom Monika med familj, vi åt lunch ihop och jag visade dom runt på Sillbo Ranch.
Ja känner mer å mer att d e sånt här ja vill pyssla med, vara hemma på gårn som en sorts cowboyhusfru å ta emot gäster för olika aktiviter m.m. vore ju hur nice som helst!!

Efter att Monika å co åkt så har ja gjort lite skitgöra i form av att sortera bråte.

Å nu har ja knäckt en bira till å ska äta lite middag å vila min ömma utarbetade kropp ;)
Har fått inflamatoriska tabletter på recept av mamsen för mitt finger, å den känns redan bättre!

Å i övrigt har ja bara ont i hela kroppen, trött och träningsverk m.m. av alla sysslor man gör heela dagarna...men vet ni vad?!
JAG ÄLSKAR DET!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0