Nöjd med dagen

Japp!!
Nu är det fredag å jag har precis anlänt till jobbet, sista gången för denna vecka.
 
Jag är trött men nöjd med dagens sysslor.
Idag var ja på G som vanligt kl 07.00 i stallet, släppte ut tottisarna, mockade å fyllde på hönät m.m.
Stefan kom hem då vid 8 tiden i morse , nu e han hemma i alla fall 4 dar tror jag :) Mysigt!
 
Efter att jag fixat i stallet tog jag in Surprice, sadlade å fixade ihop ett träns till henne å prövade även hennes nya bett, verkar funka bra.
 
Shakira blev dock hysterisk då hon fick va kvar i hagen så ja tog in henne i stallet medans ja skulle träna Surprice,, det hjälpte föga,, hon förde ett jäkla liv å ropade till Surprice då vi var på ridbanan.
 
Men det lugnade ner sig sen då Surprice inte hade tid att svara pga mig :)
Jag körde lite markarbete och longering först, hón var pigg å gjorde lite piruetter i luften några gånger innan hon började lyssna å lugna ner sig igen.
Sen satte ja upp på henne,, och hon stod blickstilla!! Duktig pålle, blev inge tjafs alls om det idag :)
 
Sen tränade vi eftergift, då hon sänkte huvudet så gav ja efter,, hon vill gärna hålla i bettet först å streta emot men det gick bättre å bättre, vi tränade oxå på att backa,, det verkar hon inte gilla,, men ja gjorde samma sak där, så fort hon gav en antydelse till att börja backa, gav jag henne eftergift, hon började fatta grejen å hon blev allt lugnare å frustade i slutet av träningen, så då ja tyckte hon gjorde allt bra och blivit lugn så avslutade vi träningen för den gången.
 
Sen var det Shackens tur,, hon var pigg! Var som att sitta på en tickande bomb idag,, vi red ut en sväng och hon steppade iväg, välldigt pigg och gapig (hon fortsatte skrika efter surprice)
Efter en vända i skogen gick vi till ridbanan å plöjde igenom snön i trav så Shacken blev alldeles svettig efter att ha pulsat runt i trav där i 10-15 minuter.
 
Hon har verkligen tappat kondisen. Men hon såg välldigt tillfreds och nöjd ut efter dagens ridtur ♥
 
Väl tillbaka i stallet blev det morots kalas för dom båda innan ja sen släppte ut 2 nöjda hästar i sin hage!
Dom frustade och rullade sig flera gånger ♥
(bilder finns nedan, bilder för idag)
 
Nöjd med dagen så åkte ja sedan till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0