Nedstämd till 1000 :(

Gud va ledsen å slut ja känner mig nu,, fick en urdålig start i morse, som jag inte tänker berätta här.
Vissa saker måste ja nog hålla för mig själv e ja rädd.
 
Sen så mår ja så dåligt över situationen med Akilles. Jag vill ju så gärna att det skulle funka,, å ja ville så gärna att Arraz skulle bli gla åt sin nya vän, är ju mest därför ja skaffar en till vovve.
 
Det här känns som det blev med Jack då ja letade en vän till honom. Ingen hund passade in till honom förens vi hittade lilla Arraz,, det blev bara hur klockrent som helst. Å jack tog sig an uppgiften att fostra Arraz å älska honom som sin egen. Dom hade både nytta å kul av / med varandra.
 
Jack var ju välldigt låg i rang, precis som Arraz är så det funkade inte att ta in en vuxen hund till Jack för då tog dom över å puttade undan Jack som resulterade i en ledsen hund som gick undan å blev helt ensam i stället för tvärtom.
 
Ända tills Arraz kom.
 
Det kunde inte ha blivit bättre. Jag hade 2 glada hundar som älskade mig och varandra.
 
Men som vi har det nu så har ja en ledsen hund, Arraz. En hund som är osäker å dessutom inte gillar mig det minsta. Han verkare mer se mig som ett hot eller nåt.
 
Ja vet att man inte ska förmänskliga djuren,, men ja vet oxå vad ja vill å ja känner Arraz så pass väl att ja kan se att han är ledsen och nedstämd just nu. Han gillar inte sin nya kompis.
 
Å ja vet inte hur ja ska komma ur detta. Jag har för första gången blivit osäker på en hund, å det känner Akilles, så nu vet ja liksom inte hur ja ska komma ur detta. Ja vill att Akilles ska ha det bra, han är bara 1 år å det är inte hans fel att han blivit som han blivit. Det är alltid djurägarens fel, som gjort fel.
 
Jag vill bara att vi alla ska må bra, älska varandra å ha kul tillsammans, vi , hundarna å hästarna.
 
(tack för alla råd jag fått av er! tack för att ni finns)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0