hovslagaren idag

idag kommer hovslagaren. ska sko elvis och solvind runt om. sen har ja bestämt mig för en halvskoning på surprice. tänkte även sätta på skor runt om på shacken. men har velat en del , så nu sket ja i det så länge tills ja bestämt mig ordentligt.
jag tycker inte det funkar optimalt på,shacken att va barfota. det går bra när vi är ute å rider med boots, men på ridbanan måste hon gå barfota för har hon bootsen på där kommer det grus in i dom å risken för skav är stor. sammtidigt tycker ja d e bra att hon e barfota med tanke på hur fort hennes fötter växer å ja har möjlighet att hålla efter dom så ofta d krävs, vilket ja ju inte kan när hon e skodd.
ja vet inte vad som e bäst :(
vad tycker ni ja borde göra? skor eller inte??

Kommentarer
Postat av: Marie

Finns för och nackdelar med båda men du måste göra det som känns rätt för dig :)
Att ha en häst oskodd kräver mer av dig men samtidigt som om hennes hovar växer fort så behöver du ha dit hovisen oftare..
Visst för hästen e det bättre att vara utan skorna men det måste funka för dig med. Så gör det som känns bäst det e mitt råd..

2013-07-03 @ 12:43:16
Postat av: Tette

Sko om det behövs, annars får du ju inte ut allt av hästen, tänk om du är å driver kor å tappar en toffla så är allt förstört :/ ok du kan tappa en sko med, men jag föredrar skor :)

2013-07-03 @ 15:28:47
Postat av: Eva

Ge det minst ett år, sedan har Shakiras "nya" fötter vuxit ut, och om du skött fötterna rätt behöver du aldrig mer oroa dej för tappskor :)
Och varför ha boots på ridbanan?

Svar: Shakira går välldigt konstigt på ridbanan utan boots, korta steg å hon lyfter knappt upp bakhovvarna längre, liksom hasar fram dom. är stor skillnad på hur hon går med boots el skor än som barfota :/
cowboy dream

2013-07-04 @ 11:33:21
URL: http://cowboydreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0