alla sover...

men inte jag. Kan inte det just nu, fast ja e trött å jobbat hela dagen.
Madde och Lina kom ikväll å red en tur på Surprice och Elvis. Medans dom red fixade ja iordning stallet å boxarna och tog in Shacken och Solvind, tänkte hästarna skulle få komma in och sova inatt.
Det behöver dom, det ser jag när ja tar in dom på dagarna då ja ska rida el göra nåt, 4 hästar står då å snarkar, Solvind speciellt hon lägger sig nästan på direkten å sover i sin box, så dom e nog välldigt trötta då dom står ute hela varma dagar å brottas med bromsar å dylikt.

Känns schysst att ta in dom en natt då å då så dom får sova ut i lugn och ro.

Shacken har fått gått barnridning idag igen medans jag jobbade, Stefan tog hand om det idag, duktig karl jag har!! :)

Imorgon är det ny vecka, tiden går förbannat jävla fort tycker jag, ja blir nog nästan fartblind! Läskigt. Nätterna är redan mörka och känns som om hösten redan är runt knuten.
Men ja hoppas vi får en lång varm höst innan ja hjärtligt tar emot snön och vintern med lagom många minusgrader (inte så man fryser arselet av sig) För då ser jag fram emot vinterns aktiviteter med hundarna! Hundspann för hela slanten!

Skönt det känns att ha hittat ett intresse även under vintertid, förr hatade ja snön och vintern, men sen ja skaffade Arraz och började köra hundspann så tycker ja förbannat mycket om det vita guldet, dock så tycker jag inte om för många minusgrader, d e pain in the ass, max -5 vill jag ha!!

Så, nu får det räcka med flumprat, ska snacka skit med mitt rödvinsglas istället! ;)

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0