Unghäst

Sitter å kollar på inridningsfilmer å framför allt "första uppsittningen"
Om ja skulle rida in min häst så känns det som om första uppsittningen är den svåraste biten, med Elvis gick det ju jättebra, ja hade bra människor runt omkring mig så man kände sig trygg, å han tog det bra. Tror det är viktigt med en bra grund från marken först, som med elvis så lärde man han alla röstkommandon så han kunde dom klockrent , innan man satt på han för första gången. Då blir det lättare sen då man väl sitter däruppe. Sen så tror ja på en BRA inhängnad liten volt, typ rundcorall, det känns iaf viktigt för mig å för att ja ska känna mig trygg att han inte kommer någonstans om något händer. Och den skall vara tät, hög å stabilt gjord så inga olyckor kan hända, såsom att stigbyglar kan fastna i staketet eller nån hov kommer emellan plank å fastnar osv.

Mmmm... JAG ÄR SUGEN PÅ EN UNGHÄST IGEN!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0