high chaparalls 3dje generation..

 

 

Hej! Jag heter Emil Erlandsson och är tredje generationen i vårt familjeföretag High Chaparral. Parken är något som ligger mig varmt om hjärtat då jag har vuxit upp här tillsammans med min familj. 

Jag har nu tagit över som affärsområdeschef för High Chaparral och jag har många idéer om hur jag vill se parken utvecklas. Skapandet utgår ifrån några kärnvärde som min farfar Big Bengt hade redan då han startade parken 1966. Kärnvärderna är: 

Tillsammans: Vikten att vara tillsammans har varit grunden och drivkraften hos min farfar till att skapa denna fantastiska anläggning. Att skapa upplevelser och attraktioner som uppmanar till att var tillsammans är drivkraften i allt vi gör.

Äventyrligt: Vi skapar spännande upplevelser inom ramen av vilda västern. Vi skall sträva efter att besökarna skall känna sig delaktiga i våra shower och upplevelser.

Omtänksamhet: Vi ska ligga steget före och förstå våra besökares behov. Vi ska hjälpa till att underlätta och förebygga så att en dag på High Chaparral blir så trevlig som möjligt för hela familjen. 

Vi delar många värderingar jag och min farfar och en sak vi delar är tanken att alla är lika mycket värda och ingen är förmer än någon annan. Detta är en värdering som har gått från Big Bengt till min far och till mig, men även till min bror och mina kusiner. När man kommer till oss på High Chaparral och tar på sig cowboyhatten så är vi alla lika och är tillsammans på lika villkor.

Vad är skillnaden mellan farfar och mig vad det gäller parkens utveckling? Skillnaden är att min farfar ville berätta om nybyggarandan när man kom till det nya landet Amerika. Man tog vad man hade och skapade något med det. Jag vill istället förmedla tipsepoken Vilda Västern och hålla parken till det temat. 

Min ambition är att vi ska fortsätta driva företaget som ett familjeföretag med både hjärta och engagemang. Vi ska skapa upplevelser och samtidigt lära besökarna om denna tidsepok. Vi ska skapa en plats där man får uppleva vilda västern på ett spännande, lärande och äventyrligt sätt tillsammans. Välkommen till det nya High Chaparral!

Hälsningar, Emil Erlandsson, affärsområdeschef High Chaparral

 

 

Denna Emil dumpade jag för några år sen på High Chaparall! Klokt eller oklokt?! ;) haha!

Ja valde en raggare istället för honom :)

you cant buy me for money or horses! :)

 

Cause Im not for sale!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klokt eller oklokt ?! Kan nog bara du svara på.

Svar: hej du anonym ;) Om man tänker på vart jag är nu idag så känner jag mig välldigt nöjd med valet trots allt, jag har en cowboy jag älskar å en fin nyköpt ranch som skulle kunna vara mitt eget chaparall :) Dessutom skulle ja inte platsa som lyxhustru, har aldrig vart min grej, eller önskan,, å när man blir uppraggad som ja blev då,, så har man verkligen dragit en nitlott,, ja gillar inte skryt om pengar å hästar i 100 tal
cowboy dream

2013-02-07 @ 18:09:01
Postat av: Blekinge

Om du nu är SÅ nöjd i dag!
Varför ställa då frågan om, Klokt eller Oklokt?
Hästarna under huven dög antagligen? Tillräckligt många?
Alla är till salu till rätt peng!

Svar: hejsan! klokt el oklokt ställde jag med ironi (skämtsamt) i rösten,, den ja träffade hade ingen bil me en massa hästar, å inte heller hästar eller pengar,, han var sig själv,, det räcker. tack för din kommentar! ;) ps! ja är mycket nöjd där ja hamnat idag ds! kram!
cowboy dream

2013-02-08 @ 19:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0