Seriöst?!?!!! :O

Va E re för FEL på denna dag?! Förutom att ja sovit dåligt natten som var, så har ALLT gått fel idag!

1 sovit 3,5 tim
2 fodervsgnen som kör ut kross krånglar ( tar tid från morgonens mjölkning)
3 glömmer ge hundsrna mat på efm ( brukar göra det på efm innan ja åker till andra mjölkningen)
4 väl i lagårn, verkar allt konstigt, fodervagnen står mitt i lagårn, diskmaskinen som diskar mjölkledningarna är avstängd.
Visar sig att jag glömt sätta igång den efter morgonens mjölkning,, vilket gör att ja va tvungen å diska på efm, vilket skjuter hela arbetsschemat fram i 1,5 tim( med andra ord ja blir sen hem) dessutom hade ja glömt att ta ner wn korsande skena i taket så att fodervagnen kan åka fritt på sin skena genom HELA lagården. Så därför stod den på mitten,,, å bara en fjärdedel av besättningen hade fått sin lunch....,

* huvudet värker vid d här laget*

5 jätteglad är jag när jag tittar på klockan å den visar halv 7 å ja REDAN var klar med mjölkningen,, då är d BARA fodring och ströa kvar! Då DÖR min telefon. *FAN*
6 fodrar ansilage,,, en blöt, för blöt bal ligger i vagnen, den vägrar röra sig runt, den ligger där den ligger.
*FAN FAN* det slutar med att ja tröttnar på den där ensilage vagnen som så ENKELT ska rulla ut ansilage balen med en enkel knspptryckning,, så ja får SKOTTA ut hela balen på ca 1 ton  på foderbordet!! Det tog drygt 1 timma!! *FANFAN FAAN*
Sen var det bara resten av foderbordet kvar... Typ 2 tredjedelar kvar....

Äntligen klar med fodringen, pustar js ut * bara att ströa kvar...*

7 då jag fyller skottkärran med halm börjar plötsligt kossorna i lagården råma för fullt! Jag tänkte * va fan är det nu då??!!*

Så ja tittar in i lagården och får se en ko galoppera på foderbordet, leka rodeo och stångas med dom andra kossorna!!! * WTF* !!!!
Kossan var helvild å dåg ut att leka kung i baren på foderbordet, å dom andra kossorna råmade förskräckt och var mer el mindre tvungna att anta stångningsmatchen med den unga å fria kvigan..... :O

* jag ringer anders, tänkte jag.....*
Men telefon fan var ju redan dö sen 2,5 tim sen!!

Så ja fick springa å stänga alla dörrar i lagården å minimera hennes utrymme med rep å grindar, sen fick ja springa hem till anders för att få hjälp med kvigan.

Vi hjälptes åt att fånga henne å lyckades .

PUH...!!! 

8 Väl klar i lagården X tim för sent åker ja hem å tar hand om hästar å hundar ( stefan är inte hemma) ja ger hundarna sin mat, å då dom var klara gick vi ut för att pissa , men innan vi hann utanför dörrn SPYR Asch på hallgolvet!! * ja orkade inte svära mer* så ja tog snällt fram hushållspapper å torkade upp spyan med en suck.
Hon spydde säkert för att hon vart för tom i magen , varpå hon sen kastar i sig maten.

Ja...så här var min dag.... Hoppas din vart bättre!! :O





Kommentarer
Postat av: angela

Sara du måste ta dig tid för att vila utan att ha dåligt samvete för det. Kram ♥

2013-12-03 @ 07:25:31
Postat av: angela

Sara du måste ta dig tid för att vila utan att ha dåligt samvete för det. Kram ♥

Svar: Ska försöka <3
cowboy dream

2013-12-03 @ 07:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0