uppe me tuppen...igen då

d här skulle vart sista jobbpasset för denna passvända, men icke, ska jobba imorgon oxå.
Sen är ja däremot ledig 4 dar, hoppas ja hinner få nå vettigt gjort då.

Jag e så slut som människa , känns d som, ja har ju faktiskt inte haft en riktig semester på flera år, d senaste åren har ja haft 1 vecka under sommaren, high chaparall veckan, å d kan man nog inte kalla en "vila upp sig semestervecka" neeej fi fan! Då är det fullt ös medvetslös som gäller, å efter en sån vecka är man duktigt sliten då man kommer tillbaks hem igen :)

Nu verkar det som om ja får ledigt chaparall veckan trots allt,, men ja e så trött å har så mycket att göra här på gården så ja funderar på att faktiskt skippa chappen ändå. å ta den veckan här hemma på gårn istället. Det är ju oxå min enda semester som ja får.

Stackars Stefan sliter som fan här på gårn, å han gör allt samtidigt, lägger golv, sågar bort sly å träd från tomten, grejjar å fixar me d ena å d andra. Åh ja hinner bara jobba å rida typ :( får taskigt samvete! :(
Stefan har ju vart ledig typ 3 veckor nu, men imorgon börjar även han att jobba igen.

Ang ny valp så har ja nu bestämt mig för att vänta 8 veckor till , för då får en tik i Sandviken valpar, hos Ammie Barrefjord (där arraz kommer ifrån)
Valparna har riktigt bra dragföräldrar, så dom har all chans att bli grymma draghundar, så vi har nu paxat en hane, så hoppas d blir nån hane i kullen. Dom ska komma i slutet av veckan, enligt Ammie.
Spännande!

nej nu måste ja göra mig iordning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0