hej igen

har precis varit ut och mockat å fyllt på slowfeeding näten.
Man ser nu när hästarna tappat en massa vinterpäls, att dom har verkligen blivit smalare å finare!
Det gör susen att dom får äta hö istället för ensilage/hösilage.
Och dessutom känns d bättre att dom får äta hö för det är mer naturligt och inte lika farligt som inplastat å äckligt hösilage kan vara.

Jag tror på hö! Mer hö åt folket "hästarna" :)

Nu har det töat i två dar dygnet om, vi e inne på 3 dje dagen nu,, å vilken fart det satte på naturen av att bara få lite plusgrader dygnet om!
Plötsligt kom ridbanan fram! den är riktigt stor å fin, större än ja trodde! Å plötsligt tittar sommarbetet fram, som har legat under 50-60 cm kritvit snö!
Å all staket, plötsligt blev staketet anpassat för annat än shettisar!
Å så har vi bäcken som rinner vid tomten, jäklar i min låda!! Den är d fart på! Man skulle tro att man bor granne med dalaälven! Den brusar å forsar å låter lite öronbedövande! Och vår ö som ligger i mitten av den har nästan halverats!
Men d e vackert! Man skulle nästan kunna åka forsränning nu!

Igår verkade ja hästarnas hovvar igen, ja e riktigt nöjd med Shackens hovar! Dom har blivit riktigt fina å korta, runda å söta!

Även Surprice hovar börjar se bättre ut. Men ja funderar ändå på om ja inte ska sko henne.

Sen jag slutade posta mina inlägg på facebook så har tyvärr mina läsare försvunnit med ca 10 % det är trist,, Men då kanske man vet att dom som finns kvar är hängivna läsare på riktigt. :)

Idag är det tisdag, och på fredag kl 10 går flyget till Ungern!! Jag har resfeber, fast d ska bli välldigt nyttigt att få rida välutbildade westernhästar och jag hoppas jag ska komma hem med massor av nya erfarenheter och framförallt nya ideer och känna mig 100% inspirerad till träningen på mina egna hästar.
Jag har haft taskigt med motivation på senaste tiden, för e d inte d ena så e d d andra som stoppat upp träningen, underlaget, kylan, barfota (ömtåade) m.m.
Så ja har som lessnat,, men ja tränar lite med dom ett par gånger i veckan iaf.
Igår longerade jag båda två, satte upp 4 hinder på volten som dom fick hoppa. Surprice tyckte d va riktigt kul! Å shacken oxå! Hon lyfte faktiskt på fötterna riktigt bra! Det var kul att se.

ha det bra ni allihopa därute, vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0