1a riktiga träningen med Surprice å Shacken

 
Eftersom Shacken å ja inte kom i väg på kosseträning har vi fått roa oss själva.
Idag kan man säga att det blev den första riktiga träningen här på Sillbo.
Efter att vi gått å hackat bort ca 10-15 cm ispackad snö över en bra bit över ridbanan så kunde ja nu äääntligen börja RIDA på riktigt!!
 
Jag red Surprice först,,, öjöjöj,,,hon har ENERGI!!
Ville gärna gå på bakbenen idag vid minsta krav ja bad henne om.
 
Å japp, ja bär hjälm på henne än så länge! Känns som om d kan behövas, jag är inte van vid stegrande hästar :)
Hon är OTROLIGT känslig.
Jag beslöt för att longera henne en liten stund mitt i ridningen, åååh...hon sprang, sparka bakut, hoppade å studsade å rusade,, sen efter det satte ja mig upp igen å red en stund till.
 
Sen var det Shackens tur, märks att hon inte behövts jobba på ett tag, hon känns som typ 5 meter lång å tung.
Men efter ett tag OCH I ett litet tag orkade hon samla ihop sig .
Jag tycker nog trots allt, att d va nog bra att vi blev hemma, för Shakira är välldigt oigenomriden,,kan man säga.
Nu blir d hårdträning å d me basta!!
 
(bilder finns i tidigare inlägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0