Morgon sysslor

Hemma igen! Dags att äta frukost nu tycker jag.
Har varit i stallet och släppt ut hästarna och morgonfodrat, sen red jag Shacken på banan och motionerade även Arraz samtidigt, sen mockade jag och fixade fodret.
 
Jag är lite bekymrad över Shakira, hon har  "äntligen" blivit smal, men tycker hon smalnat fort och utan större anledning... sen så ser jag att även fast hon rids mycket nu så bildas inga muskler? Hon borde vara mer musklad än vad hon är?? Förut har hon varit mer musklad fast hon ridits mindre.
 
Dessutom tycker jag tom att ryggraden börjar synas?! Åh det har den ALDRIG förr gjort :(
 
Vet inte vad det kan vara för fel? Har ni någon ide?
 
Jag tänkte börja med att undersöka hennes tänder och även tillsätta vitaminer som bygger muskler, så får vi se ifall det ger något. Dom ska oxå avmaskas snart igen, Shakira har inte haft mask under hela den tiden ja haft henne (enligt träckproven) Men ja börjar bli lite skeptisk till dom med... ja menar alla andra hästar på Herrhagen hade ju mask, åh när Shacken stod i Knivsta på sista stället så stod hon i en jävligt taskig hage, så ja trodde att "har hon inte haft mask innan så får hon det i den"
 
Men ingenting har visats på proverna.
 
hmmm,,... d e inte annat än att man blir orolig.... Fast i övrigt är hon iaf pigg och glad.
 
Men ja anar oråd.
 

dags att sadla, kl är 8.10 på morron.
 
efter ridturen fick Shacken äntligen komma ut i hagen
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0