Min allra vackraste lilla Shakira!

Nu har ja ringt och fixat så min lilla skrutta (Shakira) ska få sin första hjälp.
Ska ta dit en sån där människa som nålar hästarna där dom har ont. (kommer ju aldrig ihåg va det heter)
 
Så får vi se om han KAN göra något eller om jag ska ta dit en veterinär.
Vi har även avmaskat hästarna och återigen har Shakira ingen mask?! Helt fantastiskt hur hon kan va så maskfri efter dom hagar hon stått i. I 2 år har ja haft min älskade häst nu å hon har ALDRIG haft mask i magen!
 
Jag hoppas nu innerligt att det inte är  något ALLVARLIGT problem med henne. Tänkte gå ut och gå med henne idag, hon måste få röra på sig då dom mest står still i sin hage pga underlaget.
 
 Har även fått kontakt med Peer Werner Vogel ifrån Norge som var den 1a enligt honom , människa att ta ut en vild Mustang från USA. Cheyenne heter hon och är verkligen  vacker!
 
 Peer Och Cheyenne.
 
 Peer Och Cheyenne
 
Jag mailade Peer för några veckor sen och berättade om Shakira, ja undrade om han hade någon info om folk som tagit ut Mustanghästar ifrån USA då någon gång vid 2001 .
 
Det fanns  några bla  från Danmark som sålde Mustanghästar utan papper på dom.
Cheyenne togs hem till Norge 2001 av Peer. Några år senare lättade man lite på reglerna för att få ta ut Mustanger från USA, men då var hästarna tvungna att först tämjas utav amerikanska horsemen.
Han berättade att det då oxå togs ut en hingst och ett sto till Danmark då. Och det är antagligen dom jag haft kontakt med redan i Danmark. Dom föder numer upp egna mustanger.
 Och sen togs det ut ett sto till Tyskland för en 2-3 år sedan.
 
Hur som haver, ska bli kul att få reda på vad DNA:n visar!!! SPÄNNANDE TILL 100%!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0