Cowboy Monday

Kom precis hem från stallet, hade morgonfodringen idag.
Hästarna verkar välldigt stressade på morgonen, speciellt elvis, så ja började med att ge dom en tuss silage var, då blev det lugnt och stilla och ja kunde fixa med täcken å ta ut dom 2 å 2 i lugn och ro.
 
När det var klart fixade jag träckprov till alla kusar och lämnade det sen på posten.
Sen satte ja på mig storstövlarna...
 
 
åh mockade .....
 
vovvarna hjälpte till å mocka, för idag var det mycket att mocka.... :)
 
 
Efter sisådär 1,5 timma var dagens goda gärning gjord.
Känns bra.
 
Nu har ja precis slängt i mig en portion soppa som morsan å ja kockade iordning igår. Vi börjar nämligen vår bantardiet idag som ska bestå av soppa, fram till jul....
 
Man gör bäst i att göra riktigt goda sopper då :) Åh denna fisksoppa är välldigt angenäm :)
 
 
Nu ska ja vila mig å min tumme lite, den verker satan efter gårdagens konkande på ved och dagens mockning
, hoppas den blir bra snart :(

Kommentarer
Postat av: Tette

Kanske ska börja med det jämt :) en tuss silage innan man byter täckena, om de inte ska ha kraft :) då äter de ju det sålänge :) vi får väl höra på mötet, men d va väl en jättebra id'e :)

Svar: ja, det funkade bra idag iaf :)
cowboy dream

2012-09-24 @ 14:33:33
URL: http://www.lillatjabos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0