Rastlös, Rotlös & Hopplös

Ibland sitter jag och funderar vart ja är nu och vart ja har varit förr.
Alltså ja försöker komma på när ja bodde vart.... men ja kommer inte riktigt ihåg alla vänder och hus som ja bott i, eller iaf inte när ja bodde vart?

Shit alltså... inte konstigt man känner sig rotlös. Jag skulle kunna va en sån där växt  som man knappt behöver ta i för att fälla den till marken, jag har inga rötter alls som håller mig kvar i jorden, ja växer liksom bara lite grann på ytan så pass att ja står upp någorlunda, som om jag alltid är beredd på att flytta mig fort om jag måste.

Ärligt talat så vet jag inte om jag gillar det eller inte, men ja kan ju säga som så att ja känner mig vilsen. Idag vill ja bo i Knivsta, imorgon vill ja bo i skåne, igår ville ja bo i Norrland.

Varför kan inte ja va som en vanlig människa för, en "SVENSSON" som bor lugnt snällt och fint på en plats i åtminstånde 10 år???!

Undrar varför ja är som jag är, rastlös, rotlös och hopplös.?

Undrar hur många ställen ja bott på sen jag slutade skolan?
 Jag får det till 11 olika ställen. Men vissa av ställena flyttade jag dessutom in och ut i 100 gånger, då mitt dåvarande förhållande verkligen var en berg och dalbana.

1 Blåa huset i Smara  
2 Rimbo Ekeby undervåning med Lulle
3  Rimbo Ekeby, grannhuset med Lulle
4 köpte gården i Smara med Lulle
5 I bilen i 2 veckor (själv)
6 Lägenhet i Rimbo (själv)
7 Mormors lägenhet i Gullmarsplan (själv)
8 I haninge med stefan mordbrännaren
9 Ljusdal i Gottröra med Lulle
10 Knivsta (själv i hela 2 år)
11 Skärblacka med Fredrik
12 Hos mamma i Skogås

vojne......... :O

(mellan 1-3 flyttade jag säkert hundra gånger fram och tillbaka till blåa huset i smara....)

Ja, hur ska man sammanfatta detta?

I am a lonesome cowboy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0