Pratat med Veterinären

Hej hopp! Idag är jag så otroligt lättad efter att ha pratat med Veterinären Marianne, jag förklarade för henne att svullnaden var gigantisk och spritt sig över magen och att såret håller på att sluta sig helt, så ja undrar om det inte borde finnas nåt dräneringshål.
Men hon sa att det ska sluta sig det ska få läkas så i lugn och ro, och svullnaden över magen var inget konstigt utan bara tyngdlagen som gör att det åker fram. Så hon såg ingen som helst anledning att åka ut och titta på såret.
Känns såå skönt att ja slipper vara orolig , just nu iaf. :D
Shakira var pigg och glad idag och fick stå i sjukhagen en stund efter att vi vart på promenad.
Jag mockade och fixade så länge, sen fick hon gå in igen innan ja åkte. Hon ska få gå ut till lunch om vädret e schysst (inte kokhett och gassande sol) Skulle ju ev börja regna i efm.

Så nu känns det bra, har hört så mycket skrämsel av folk hit och dit som skriker rätt ut typ när dom får se Shakiras sår och svullnad, den ena säger Ulltuna, den andra säger Strömsholm och den tredje säger nåt annat. Men nu vet jag att jag inte behöver lyssna på deras skrämsel, jag vet att jag gör rätt nu, det känns bra.

Så här såg Shakira ut idag efter tvätt och omplåstring, ser ni svullnaden under magen?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0