Klöv vård

hejsan, puh...va det är varmt!! kom hemfrån stallet efter 11 nån gång, sen har ja försökt sitta ute och sola, men DET GÅR INTE!! det är alldeles för varmt!!!

Shakira har iaf fått nya fina skor nu, och Arraz har fått sin nya mat, frysta köttkorvar som man tinar 1 / dag. han har fått en halva när ja kom hem, he LOVED it! Nu hoppas jag att han komer börja äta som en vanlig hund igen, för  det är inte mycket kvar av han nu :(

En hundmats säck på 15 kg har räckt i drygt 2,5 månad!! Förstår ni då hur lite han ätit??? 1 sån säck ska igentligen räcka till precis 1 månad!!

Så nu hoppas jag verkligen han kommer äta upp sig igen. lilla barrhannen bara skinn och ben :P

Jag hade ett intr samtaal med hovslagaren om olika yrken, vi kom in på klöv verkare... fan tror det skulle kunna vara något för mig!! 4 veckors utbildning på Skara och därefter ska man ha verkat minst 1000 kor under 1 års tid, sen 1 veckas utbildning till innan man är klar! :D

Jag ska ta reda på mer fakta ennan ja ropar hej! men det skulle kunna va nåt det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0