Med våren kommer alla känslorna

tjaa, härlig dag idag, vacker vårdag. Idag har jag varit i stallet från kl 8 på morron till halv ett på dan, jag hade utsläppet, efter det mockade jag elvis och shakiras box, fyllde på spån, vattnade hästarna krattade och sopade och grejade, sen tog jag mig en fika ute i solen, såå underbart nu när man känner hur solen värmer ordentligt! Våren är verkligen årets bästa och härligaste årstid, då allt börjar växa och allla känslor väcks till liv..

Efter fikat så fixade jag med Shakira, oljade in hennes hovar, balsamera man och svans, ryktade ordentligt och flätade svansen, sen begav vi oss iväg till Stadsberga.
Shakira var grymt pigg och då oxå tittig, men glad. Skulle göra en galoppfattning från stillstånde, då brast hon rakt upp i luften!! haha som en kanonkula. Vi travade ist vääälldigt vääldigt samlad trav så hon riktigt fick kämpa, sen så gjorde ja en galoppfattning till, då höll hon nästan på att sticka iväg med mig, men ja lyckades hålla in henne och hon galopperade då på stället istället!! såå pigg min lilla kuse, så vi galopperade en liten bit, sen fick hon trava i jättesamlad form hela vägen hem, då i slutet av rundan började hon äntligen lugna ner sig och bli riktigt trevlig, då var hon varm och liiite tröttare . Älskar min lille kuse!! :)

Nu sitter ja å väntar på syster som ska plocka upp mig, vi ska på stallmöte kl 17.

jag återkommer nog en gång till ikväll.

Hej så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0