Bred Lantbrukskunskap

MMM.. Har lagt ut lite ankare här och var, och hoppas på napp,, sen blir det att söka till skolan, så får vi se om jag kommer in där, men ansöka kan man alltid göra. Var dock lite rörigt och en lång väntan på att få ansöka, först skulle jag gå utbildningen "Bred lantbrukskunskap" på 40 veckor, sen så sa dom i skånes län att kursen ev skulle göras om till endast 20 veckor, vilket jag blev glad för , för det skulle passat min ekonomi ännu bättre. Men sen fick jag svaret av den ena jag haft kontakt med att utbildningen istället förlängts med 20 veckor , så det istället skulle bli 60 veckor (1,5 år) !! Det har jag nog inte möjlighet att fullfölja pga ekonomin. Men sen fick jag se att dom även hade något som kallades VUXlärling. Det var en praktisk utbildning på 35 veckor där man 75% av utbildningens tid jobbade ute på gårdar!! WOOW! Det skulle passa mig som handen i handsken tänkte jag! Meeeen då fick jag reda på att ansökningstiden för det hade redan gått ut....
Så vid alla dessa olika svar och möjligheter om utbildningar blev jag nu en aning moloken, då det verkade omöjligt att hitta en passande utbildning.
Men så igår pluppade det upp ett mail i min mailbox ifrån Svalöfs kommun, där sade dom sig nu att den enda utbildningen dom har nu som jag kan söka till är den utbildningen på 40 veckor i bred lantbrukskunskap. Sista ansökningsdag var i juni och utbildningen börjar i Augusti.
Så, jag får väll söka till den och hoppas på det bästa!!

 MUUUUUUU!!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0