Tårarna rullade nerför mina kinder...igen

Nu mår ja gott, mätt och belåten efter en god taccos middag och bira, och till efterrätt blev det Irish Coffee gånger 2.
Har varit och nattat Shakira oxå, jag pälsade på mig termobyxer och vinterjackan och tog med mig hunden och Shakira ut på promenad i regnrusket för att plocka gräs och möta upp Elvis som skulle gå hem efter sommarbetesvänningen.
Shakira var totalt tossig efter att stått inne hela dan och dessutom inte blivit riden på över en vecka.....DET MÄRKS!!
Dessutom är hon ju välldigt ensam nu, så när hon väl fick syn på Elvis , när han kom gåendes skrek hon efter honom och han skrek tillbaka, hon blev alldeles tossig, och samtidigt rullade mina tårar....IGEN... är nog lite känslig... men ja tyckte det va så sorgligt och samtidigt en lycklig stund. Ja blev så gla för Shakiras skull som blev överlycklig att få se Elvis igen (det hade visserligen bara gått en dag...men ändå)
Dom 2 gillar verkligen varandra.
Nu står dom iaf och sover i stallet medans busvädret härjar ute med blåst och regn och en temperatur på ca 4-5 plusgrader.
Jag hoppas Shakira snart blir bra igen så hon oxå kan få komma ut på bete och vara häst igen, på riktigt.
Så olyckligt att hon blev skadad just nu , till sommaren då allt händer och alla hästarna försvinner från gården ut på sina beten åt varsinna håll.
Hoppas hoppas hon snart blir frisk nog för det hon med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0