Nån som vill köpa en mustang????!!!!!!

Alltså seriöst, idag ligger faan inte Shacken på plus, det kan ja lova! Nästan så att hon skänkes bort!!!!
Idag kom sannerligen vildhästen fram i henne, ALDRIG vart på maken!!! Det var som att leda en kåt jävla bjässe till Hingst som skrek allt va den orkar och aldrig blivit ledd i ett grimskaft!!!!

Jag har ju sett att hon har överskottsenegi men d här tar fan priset!

Det var i morse, jjag red barbacka till sommarhagen och Fredrik och Fiddelin följde med, allt var lugn och frid tills vi hade ett par hundra meter kvar till Sommarhagen (där Shakira aldrig varit förr) Då visste hon plötsligt att Elvis stod där i sin vallackhage, så hon började skrika efter honom som tusan och han skrek tillbaka och rusade mot oss, Sen släppte ja Shakira i stohagen, hon skrek som en stucken gris och galopperade iväg för att komma till Elvis, hon brydde sig inte ens om att hälsa på resten av flocken, hon ville bara till Elvis.

Sen efter ett tag blev det lugnt och hon började beta. Fredrik och jag for iväg och mockade och grejade i stallet. Efter ca 1,5 timmme så åkte vi tillbaka för att hämta Shakira. Hon var lugn ända tills vi började gå ifrån hagarna , då började helvetet, hon skrek och skrek och Elvis skrek efter henne hon blev mer och mer rabiat ju längre ifrån vi kom.

Att jag fanns där och höll henne i grimskaftet fanns inte i henes värld, hon körde över mig totalt, steppade,, stegrade sig försökte slita sig och skrek som en rabiat hingst hela vägen hem!!

Jag var helt säker på att hon skulle komma loss, hon lyssnade inte på mig någonting!! Jag har ALDRIG ALDRIG sett henne på detta vis, Shakira som alltid är cool lugn!!!!

jag var helt knäckt när vi kom fram till stallet igen, Shakira var svettig efter all uppståndelse hon ställt till med men skrek fortfarande.
Där kom den där VILDHÄSTEN fram må ja säga..........

Jag uppriktigt fasar för morgondagens promenad till och från betet...... :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0