gullvoffsar!

hejsan svejsan, nu sitter ja trött i soffan och tittar på tv, kom hem vid 20.30. Har hållt på och grejat i stallet flera timmar, betat Shakira, tvättat sår, fixat med hennes hönät i en annan hage, longerat m.m.

Shakira får nu gå ute 1a natten på gården, hon och Allyson får stå i samma hage denna vecka. På måndag ska jag börja vänja henne i sommarhagen.

Shakira brunstar riktigt ordentligt nu igen :P Vilken kåtfia hon är!! Och hon ser ut som en ko i bak, så ja måste duscha henne varje dag!



Det bara rinner därbak, usch bush! :)

När jag var ute och betade med henne var hon alldeles stissig, hon har såå mycket överskottsenergi nu!! Det var därför ja longerade henne lite idag. Såret såg jätte fint ut idag, så ja tror hon pallar med att börja få komma ut i sommarhagen nästa vecka, lite försiktigt.



Sen så har jag oxå hunnit med 2 timmars dressyr träning med Arraz, vi har tränat fot, sitt ligg,m.m. samtidigt som vi gick på långpromenad längs elljusspåret. Fick jäkla ont i knät igen efter den prommisen, så knät är nog inte helt 100 än.
Efter promenaden fick hundarna mysa ute på gräsmattan, och dom var såå gulliga idag och jag hann tillochmed fånga vovvarna på bild denna gång, titta bara så söta dom är tillsammans, Ullis & Arraz!





Ullis ligger i skd med Arraz och håller om honom!! Så gulliga voffsingar!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0