Whambams Tough Star

Sitter och surfar runt å glor på allt möjligt, tex hästar till salu... åh där är han igen!! Nu 5000kr dyrare, men faan su sugen ja e på han!!
En liten quarter kille, endast 136 cm! C ponny. Jag vet inte vad det är,, men ja får samma känsla som när ja för första gången såg Shacken på annons.
Hästen i sig är inte speciellt utmärkande, inte speciellt fin på någe vis (enligt mig) Åh så har han tydligen ett skönhetsfel? Vart vet ja inte, det framgår inte i annonsen. Åh hingst är han oxå, vilket kan ju vara till besvär om man måste "stalla in" sin häst någonstans, så som ja gör. (inte alla som kan ta emot hingstar) Han är endast grundinriden, och är 4 bast.
MEN han har DET i mina ögon, åh ja vet inte riktigt varför... MEN så började jag ta reda på vem hans far var...
Då förstod jag!! En jättefin liten musklig häst, som verkar ha ett enormt coolt humör, och dessutom används han till Rancharbete om ja förstod det hela rätt... :)
Ah, hur som helst har ja verkligen fastnat för den här lille killen.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan inte anna vilken fantastisk individ denna hästen va. Märktes knappt av att han var hingst, sten cool oavsett vad som inträffade. vet att de är många år sen. Han finns tyvärr ej kvar pga korkad ägare. Jag var medryttare på honom genom alla år han bodde hos den korkade människan.

2017-06-20 @ 23:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0