Södra Station (minne)

Åkte ju komunalt till Jakan i måndags, (händer typ ALDRIG att ja åker komunalt) å så åkte ju pendeln förbi SÖDRA STATION. åh vilken FLASHBACK man fick då da!!
Har inte varit på Södra Station sen jag var omringad av typ 20 poliser och deras polishundar!!
Detta var under min glanstid som punkare, när man var en 14 bast eller nåt!! :D haha!
 
Jag och min kompis Teresa råkade hamna i en demostration i stan, vi skrek "Inga fascister på våra gator! " Hehe, ja hade nog ingen koll på vad ja igentligen demostrerade om, men det var spännande och kul att träffa alla punkar kompisar. :D
 
Hur som helst tog vår demonstration slut när vi alla hade kommit till södra station, för då hade polisen fått nys om att vi var på väg dit, så när vi alla var där på station blev vi omringade av alla dessa poliser, men då skulle man inte ge upp bara för det, neeej, då satte vi oss på marken och bildade "kedja" Armkrokade oss i varandra, medans polisen slet loss oss en efter en och visiterade oss, somliga åkte in somliga blev utkastade.
 
Jag blev utkastad efter en grön visitation. :D hehehe, samma sak med min kompis :)
 
Ett roligt och knäppt minne ifrån punkartiden :)
 
 
 
Sån här frilla hade man på den tiden... här är från Julfesten på Finsta:
 
 
hehehehe..... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0