Skit dag

...åh då menar ja förutom det här skitvädret vi har idag..
 
Regnet öser ner.
 
Dagen börjar med att jag vaknar 05.30 (på min enda lediga sovmorgondag) med handen i Arraz blodpöl som han blodat under natten, sådär trevligt med en 40gånger50centimeter blodpöl brevid huvudet...
 
Då var d bara att gå upp, släppa ut doggsen, sätta på kaffe och invänta telefontiden hos veterinären.
 
Regnet öser ner.
 
Sen drar vi iväg till veterinär, kostar typ, heela min lön och lite till.
 
Regnet öser ner.
 
När vi skulle betala, fanns inte tillräckligt med pengar på kortet så ja måste åka hem igen å föra över pengar via datan.
 
Regnet öser ner.
 
Tillbaka igen hos veterinären och betalar.
 
Sen åker vi till stallet.
 
Regnet öser ner.
 
Ger hästarna mat, klär på Shakira, fixar boxen inför första boxnatten.
 
Regnet öser ner.
 
Sen åker vi iväg till ett möte ja hade med en person ute i Stav.
 
Regnet öser ner.
 
Sen vidare till västerhaninge och hämtar ut smärtstillande till Barrhannne.
 
Regnet öser ner.
 
Nu är vi hemma, och REGNET ÖSER NER.
 
Ska göra oss lite middag och matlådor för helgen, jobbar ju nu lördag och söndag.
 
Sen måste ja sätta mig i biljäveln igen, åka till stallet å ta in Shakira och natta henne, sen vidare till Tyresö och hämta mamsen.
 
Vem påstod ja va ledig idag????!!! :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0