Min dag

Nu har jag varit ute och ridit Shacken på dan, hon var en jävla tjur tant! Rädd för allt, tom en kavallettibom som ja lagt på banan för western riding mönstret, den tvärvägrade hon på och hoppade åt sidan, "vääägrade gå över den läskiga bommen!!"
Åh så fortsatte det i den varianten, rädd för grus som skvättes mot planken, rädd för båset med bommar i , rädd för ALLT! Åh så rusade hon, både i galopp och i traven, satte arslet under sig , upp med huvet och bara drog!! Tossig helt enkelt!, Till sist ledsnade jag och blev förbannad, drev på henne i galopp varv efter varv tills hon till sist började lyssna.
 
Hur som helst, ja släppte ut en trött och svettig häst i hagen.
 
Sen åkte ja hem och kastade i mig lite mat, och drog sen vidare till Vallentuna för att köpa ett gammalt tranesläp, helt ok skick, med nybytt golv och fint både invändigt och utvändigt, gav 10 laxar. Tyckte det var helt ok för det släpet. Enaxlat tyvärr men tror det blir bra med ett lätt släp till mina gamla bilar ;D
 
Tog Dodgen å hämtade den, gick fin, fint. :)
 
 
taskigt foto, ja vet, tog det innefrån dodgen i regnväder :P Men nu står den iaf uppbackad i skogen, UPPBACKAD AV MIG!! = stolt!!
 
Sen vart det full fart till stallet för stallmöte, mötet gick fort, vi diskuterade mest hur dom ska stå i sina hagar, fodringar m.m. Dom ska fortsätta få sova ute nån månad till innan vi stallar in dom på riktigt.
 
Åh nu, e min FF slut för mor har kommit hem till mig igen från sin semester, nu sitter vi här och dricker rödvin och snackar skit, vovvarna ligger utslagna på golvet, trötta efter sin semester.
 
Mysigt det är ändå att man fått hem sin lilla flock igen!!
 
Skål o gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0