DNA

Good morning! Jag har inte berättat.. jag har ju som sagt inga papper på Shakira, men när ja köpte hennes så sa man att hon var en livmodersimport från USA, en Mustang. Hon har ju ingen frysmärkning eftersom hon inte föddes i USA.
Man berättade för mig att det var en man som tog in lite Mustanger till Holland, tror ja det var, och Shakiras mamma skulle vara en av dom Mustangerna, därefter när Shakira var född så hamnade hon i Sverige som 1 åring, hos den ägarn som jag sen köpte hästen utav.
Hur som helst, ja tycker detta e välldigt spännande och skulle på skojs skull vilja veta vad hon faktiskt är, så ja har försökt på lite olika vis att få reda på det. Jag har bla kontaktat en uppfödare i Danmanrk som importerar och föder upp riktiga Mustanger av från USA, vi har pratat mycket och dom har fått se Shakira, dom tycker till hennes sätt och kroppsbyggnad att hon är välldigt lik en Mustang, men dom trodde oxå det kunde finnas paint, el quarter i henne.
Hur som helst, nu har jag tagit kontakt med Nevada Wild horses, en orginisation för Vildhästarna i USA. Jag berättade detta för dom och undrade om det på något vis är möjligt att få reda på vilken ras hon igentligen är?
Då fick jag ett tips av dom att kontakta: Veterinary medecine Texas A&M Uneversity, service labs.
Dom sa att dom kanske kunde få reda på det genom DNA test. :)
Så nu har jag kontaktat dom, och väntar förstås ivrigt på svar! :D

Här är en bild på Shacken som unghäst:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0