Äntligen Fredag!

Skönt att det är fredag och helg igen...men TRÅKIGT att inte ha någon att dela den med, idag vaknade jag som vanligt vid sex tiden, släppte ut hästarna , promenerade hundar och gav alla mat. Jag fick 1 kopp kaffe och 2 äggsmörgåsar. Sen så tränade jag Arras, (varghunden) ;) på inkallning och fot, vi höll på i 1,5 timme, han var riktigt duktig!! :) Sen så har ja mockat o grejat lite som vanligt, sen var det dags att tämja Arras vid hästarna igen..efter varg attacken han gjorde för ett par dar sen.. Så jag sadlade Shakira och tog Arras i dressyr halsbandet & koppel, så bar vi oss iväg ut. Det gick välldigt lugnt och fint, såg dock ibland att han började stirra, fastnade med blicken ibland på Shakira, men då korrigerade jag honom med ett ryck i kopplet . Sammanfattat tyckte ja det gick bra, han gick fint brevid, men var en aning stressad, men skönt var d iaf att se att svansen var neråt och öronen bakåtstrukna och han "lyssnade upp" på mig. Jag är nöjd. Efter promenaden red jag en stund på banan, gick kanon bra, dock känns Shakira en aning trög, hon har gjort detett tag nu....vafför???? Nu blir det middag, trevlig fredag på er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0