2 par nyinköpta skor idag!! (hör inte till vanligheten..)

tjaa, idag gick jag å köpte mig 2 par skor då ja tröttnat på mina utslitna gympadojjor som blir dygnsura så fort dom ser regn, dagg och fukt... dom har gjort sitt nu efter drygt 2 år.. :)
Så idag lyxade jag till det och gick och köpte ett par stövlar med stålhätta, riktigt rejäla bondskor!! :D haha, på JULA då såklart!! Älskar verkligen den affären, finns såå mycke roligt och nödvändigt där! allt från verktyg, kökssaker , kläder och ja..STÖVLAR! :)

Sen så åkte jag till skokanonen, och köpte ett par (alldeles för dyraa) höst/vinterkängor, rätt snygga , som ja tänkte kunde fungera i vardagen, handla, promenera me voffsisar och ja, vardag.
MEN så kom ja på när ja provade dom hemma att dom skulle va perfekta som ridskor till vintern....TYPISKT MIG! Allt ja köper blir till sist både vardags, stall och festkläder!!
Det får man stå ut med me mig, ja ser likadan ut på fest som i stallet! :D

Annars har ja idag fixat med dom nya hönäten  så dom har fått sina bestämda platser i hagen. Det är hönät ,med små ögglor. Fri men begränsad tillgång.. skit bra uppfinning då min ena kuse blir KUSLIGT tjock bara hon ser på ett extra höstrå!!

Har oxå hunnit med att plocka svamp, cycklat med doggsen och ridit Shakira på banan, roping träning.

Imorgon blir re jobb= tidig sänggång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0