COWBOY SUNDAY

Min dag började med en otroligt fin ridtur i höstmorgonens solsken, frosten låg vit på marken och färgglada löv virvlade runt hästens ben när vi galopperade genom Vånga skogarna! Så härligt!
Sen åkte jag och hundarna till Vikingstad för att möta upp Åke Degerman som skulle titta på en ny låda (husvagn)
Det var kul att träffa han, vi har ju inte setts sen vi var på High Chaparall! Efter att ha tittat på lådan åkte vi till Mantorps köpcentrum där vi tog en fika och snackade skit, gissa om folk glodde när vi kom innanför dörrarna..... ( Åke bar som vanligt full cowboymundering) HEHE.. Skitig hatt, boots, jeans, scarf, väst och cowboy jacka! Han e en cowboy på riktigt, hans arbete är att sköta 2000 kor i skåne på en jätte ranch , och arbetet sker med häst precis som i usa. Han har det livet  JAG vill ha! Men det har ni nog redan gissat på. :)
Hur som helst, ska jag iaf komma dit till ranchen med min kuse och lära mig real cowboy work! Efter att ha fikat ett tag åkte jag iaf hem, drack kaffe igen, käkade frukost (kl var 16.00) sen gick jag ut för att prva sadeln som Åke hade med sig, så Shakira och jag tog ett pass på banan. Sadeln sitter inte kanon men bättre än den jag har, så jag funderar på att sälja den jag har och behålla den Åke kom med.
Hur som helst, det var min COWBOY SUNDAY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0