Hur svårt kan d va?!!! :D

Idag när ja kom hem ville jag rida, trots hunger in my stomec!!

Å jag ville köra roping! Punkt slut!
Så ja kom å tänka på min kossa Bull,,,,, hur svårt kan d va?! Va fan!! Det räcker med att han kan glida runt på banan å se cool ut liksom!!
Ja sattw Stefan i arbete, mitt i matlagningen ( han lagade spagetti å köttfärssås då ja kom hem) 
" ut å sätt Bull på en träpall, skruva fast nåt ben så han kan stå å inte välta, så kör vi lite roping träning! " 
Stefan fixa ihop Bull medans ja värmde upp Shacken å mig, å plötsligt kom bull glidandes över ridbanan med skodapickisen framför sig!!!!

Min första roping träning på hemmsplan var ett faktum!!!

Å som vi tränade Shacken å jag!!! :D
Superduper roligt!!!
Vi började med att följa efter kossan bull, Shacken tog d hela med ro å vi började kasta lassot, vi fick in en hel del träffar! :D dock kan vi ju inte riktigt träna på stoppet å få loss kossan, men vi är ändå inte där än, så vi kasta, träffade, å följde med kossan då den var fångad, ett par meter, innan vi stannade! 
Gick superbra å Shacken tyckte d va kul!! 
Vi tog ett ärovarv i full karute då vi träffat kossan ibland för att fira å va glada! D tyckte shacken va roligt!!!!
Ja jävlar! Hur svårt kan d va å börja träna roping?! Lite fantasi å man är igång!
Äääntligen!!!! Kossan bull får duga en stund, tills vi avancerat!!! :D
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0