Viltolycka på väg hem

Den kom från ingenstans rätt in i framdäcket, ja hann inte se, hörde bara dunsen å nåt som flög iväg.
Stannar bilen , kliver ur å ser ett rådjur ligga ca 5 meter från vägen brevid ett hus, den rör lite på sig, ja kom ihåg att ja hade kniv på mig, jag går fram till det, pratar å klappar på den, den rörde sig lite igen sen blev den liggandes still, den var död. Jag behövde aldrig använda kniven.
Vilken jävla tur! Sen börjar ja gråta, ringer stefan som kommer, han lägger rådjuret på flaket på min bil, vi ringer polis som ringerviltvårdare. Som i sin tur ringer mig. Han undrar om vi kan ta hand om djuret. 
Stefan gör det. Ja va tvungen å va med,tårarna rinner å rinner i samma takt som djuret töms på blod och innehåll.
Det var hemskt, det är hemskt! Jag känner mig som en skit!  Vill aldrig mer köra bil! 
Stackars stackars rådjur.

Förlåt mig, förlåt mig 



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0