Va är väll en dag på slottet?

Fortfarande orolig.

Vet inte hur ja ska palla d här. :(
Att lämna gården.... Jag vill inte!
Ja blir så jävla ledsen! 

Ja måste försöka se nåt possetivt ur detta.. Eller hur?! 

Vad är väll grejjer värt i jämfört med djuren?
D e ju djuren jag lever för, jag behöver ju igentligen ingen fräsig gård el prylar. 
Ja kan å brukar klara mig på så lite.
Djuren å ja kan få d bra nån annanstans, eller hur??

Å nu kan ja ju börja träffa vänner igen, åka till revinge hed å rida ihop med åke å så kan ja åka till chappen å festa å ha kul. Eller hur?

Fast faan vad ja kommer sakna Sillbo Ranch å alla drömmar å framtidsplaner här :(

Men va är väll en dag på slottet...?



God morgon föresten! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sara.
Jag läser och följer din blogg. Rolig läsning faktist. Men jag skriver sällan, eller aldrig faktiskt.

Hoppas allt ordnar sig för er. Precis som du skrivit tidigare i dina inlägg. Det krävs två för att dansa Tango. Eller, man är två i ett förhållande.
Du har så rätt. Saker är inte värt speciellt mycket i jämförelse.
Men nu förstår ja inte. Har inte du kunnat träffat dina vänner då du bott där ? Som det verkar på bilder och text som du lagt ut har har du ganska ofta folk på besök. Är inte det dina vänner ? Och varför har du inte kunnat åkt till Åke och till Chappen ?
Som du säger, att du lever för djuren. Har du tänkt ta med dig djuren till Chappen då du åker dit och festar och har kul ? Eller då du åker och träffar dina vänner ? Eller till Åke.
Om nu dessa tre anledningar är större än att bo kvar på din Ranch ? Som du skriver att du älskar. Ja då har jag nog missuppfattat dig.
Då tycker jag nog mest synd om dig. Inte för att jag vill verka kritisk mot dig. Men som det verkar så har du fullt upp utan dessa tre saker du nyss räknade upp. Med att äga en Ranch och eventuellt ett företag innebär jobb, jobb och åter jobb på hemmaplan. Det trodde jag du förstod då du flyttade dit. Då får man börja prioritera och även jag måste göra det :-( Inte roligt alla gånger Men det är sanningen.
Dvs om du nu inte är miljonär :-) så att spela på lotto är en början ändå.
Men om nu din längtan till dom tre sakerna du räknat upp är så stor som du skriver, ja då gör du rätt som flyttar därifrån. Då kommer du aldrig att kunna bli nöjd och lycklig där du är tyvärr.
Men jag antar att du redan gått igenom allt det här i ditt huvud redan och är klar med vad du vill.

Jag vill bara önska dig all lycka framöver oavsett vad eller hur du bestämmer dig för att göra.

Med vänlig hälsning,

Svar: Hej anonym. Kul att du gillar läsningen!
Att bo kvar på min älskade ranch verkar inte längre vara ett alternativ. Eftersom min sambo och jag ska gå isär och jag inte har pengar nog att klara av alla kostnader själv så kan jag inte behålla ranchen. Det är förjävligt rent ut sagt , då både jag och min sambo köpte detta och har lagt ner vår själ i denna ranch, antagligen för att vi tänkt bo här resten av våra liv. Men det har inte funkat mellan oss, vi är nog lite för olika osv.
Vi får nog skylla oss själva då vi knappt kände varann då vi bestämde oss för att flytta ihop. Kär å galen. Nu får vi stå vårt kast.
Ang chappen åke å vänner så är det bara små höjdpunkter som är kul att se fram emot, inget istället för sillbo ranch! Det vill jag verkligen poängtera. Jag försökte bara hitta nåt positivt att se fram emot i detta mörker. Och varför jag nu känner att ja kan göra sånt nu håller jag för mig själv, då det blir detaljer i vårat privata förhållande som inte "allmänheten" har att göra med.
Så därför kan jag inte förklara det.
Jag har levt å vänt på varenda öre i hela mitt liv JUST för att jag LEVER för mina djur.
Och djuren betyder mer än sillbo ranch å mer än alla fester och annat skoj.
Och vad livet innebär på en gård vet jag mycket väl, allt jobb och slit hör till och jag älskar det fast jag är trött å somnar på en minut då ja lägger mig.
Detta är inte första gången ja äger el bor på en gård.

Nu har ja förklarat lite så får du uppfatta mig som du själv vill. Tack för din kommentar annonym.
cowboy dream

2014-02-19 @ 16:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0