Utvärdering om 1 vecka!

Vilken vår dag det varit idag! Man vill inte att den nånsin ska ta slut. Trots det stormiga vädret som tog min hatt i sin kraft å svishade ut den över ridbanan, så har vädret ändå vart härligt vårig och uppfriskande!

Och alla djuren har hunnits med!
Ett träningspass på Shacken


En hundpromenad med vildarna


Och en otroligt mysig upptäcksfärd med Fiador!


Tom hönorna ville komma ut i den våriga luften å sprätta runt i hönsgårn


Och ridbanans underlag har börjat torka å ser ut nästsn som på sommaren!


En härlig dag på Sillbo ranch som avslutades med en liten titt in på Saloonen






Det är såhär, jag läste ett blogginlägg av Henrik Fittinghoff om analogiskt/ digitalisk livsstil.
Vilket fick mig lite träffad där...måste ja erkänna.
Han tog bla upp hur mycket tid vi igentligen lägger ner på tex sociala medier som facebook, insta å som jag bloggen bla. Hur mycket tid som får åt där som vi igentligen hade kanske kunnat lägga på att tex gå ut och borsta en häst , mysa med våra djur osv.
Jag använder ju fb välldigt mycket, till stor del har ja fb kvar pga min blogg, jag når ju ut till så mycket mer läsare på det viset. Sen så är ju en stor del av westernvärlden där , man hålls uppdaterad på vart det hålla träningar, tävlingar osv, man kan utbyta tips å råd med sina likasinnade där.
Jag har ju tom lektionsträningar från fb! Evas övningar som kommer varje vecka! Så fb har ju blivit en stor del av mitt liv, utan fb hade ja nig inte vetat mycket om vad som händer och sker med träningar osv, och jag tror att antalet läsare på min blogg skulle sjunka drastiskt utan mina länkade inlägg. Jag har idag runt 100 st läsare/ dag! Å ja tror dom flesta är från fb.
Vare sig ja vill erkänna det el ej så kan ju min fd sambo haft en del rätt i det han sagt. Att ja lägger mycket tid på telefon ( jag använder sällan el aldrig datorn) 
Han kan ha rätt i det, MEN hur ska ja annars hänga med vad och vart saker å ting sker?

Jag tänkte iaf såhär. Under 1 veckas tid lägger ja ner allt blogg , fb å allt sånt. Får se hur d känns, hur mycket tid ja får över? Det enda ja får göra är att smsa om d behövs el ringa.
Ok, vi kör från och med från imorgon bitti! Utvärdering om 1 vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0