Träning i vårväder!

Underbara väder!!!


8 grader!!!! 

Nu har jag mockat boxarna, fyllt på vatten i hagarna och tränat mina små hästar!

Vilken energi man får av lite sol!
Shakira å jag tog en repris från igår, släppte henne lös på banan, idag var det inte lika mycket bus utan mer kontakt med mig. Jag skickar iväg henne runt mig å tar in henne , vi gör framdelavändningar backningar m.m. Helt lös.

Med fia så gick vi först in i stallet å tränade på att stå uppbunden och bli borstad, gick riktigt bra idag, hon stod helt still å ja tror d va första gången hon riktigt njöt av borsten. 
Det har hon inte gjort förr, då trampar hon runt viftar med svansen å tycker inte om borsten. Men idag var det klockrent!
Sen gick vi ut på banan. Tränade på att stå still medans ja svängde rytmiskt med ett grimskaft över ryggen, halsen, mellan bena å bak på rumpan. Det var lite läskigt först å hon trippa runt men sen stod hon blickstilla från nåda håll å med hängande underläpp, helt avslappnad!
Sen körde vi lite backningar, ledövningar å lite skicka runt på volt å byta varv osv. Gick jättebra, lite glädjeskutt här å var men hon sansar sig snabbt.

Efter detta tog vi en vårpromenad!
Härligt!!







Nu blir d kaffe ute på trappen igen, sen en vila på en kvart å sen hundpromenad!

Seeeen jobba lite igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0