Morgon

Trött. Huvudvärk. Ryggvärk, ont i axlar.
Ta 2 alvedon! 
Kaffe på det.
Å så iväg å jobba.
Idag måste jag jobba över på min rast, vi ska flytta undan lite sinkor å byta plats  så lite kvigor kan komma in i lagården då dom snart ska kalva.

Vi får se om ja hinner rida idag, 
Idag är det fredag men känns som om det kan vara vilken dag som helst, alla dar är jobb just nu. ( ja, jag är pessimistisk idag) vaknade sån. :P
I helgen jobbar jag med Eva så då byter ja ut mjölkningen till att ta hand pm ungdjuren ist. Ska även försöka hinna med att städa lagården med sopmaskinen. 
Gud vad ja längtar till att vi kan släppa ut djuren på bete!! Inte för att det blir mindre å göra, för d blir det inte men det är såå skönt att få se dom komma ut , röra på sig, frisk luft å få vara ko. En glad ko! 
Märks att dom börjar bli lite otåliga nu, dom kan bli så på vårkanten. Rycker i mjölkmaskinerna, lite små irriterade å sparkar å har sig. Dom har nog vårkänslor sötisarna. 
Åh va glada dom ska bli den dag dom får komma ut!! Längtar!!!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0