Ridit shacken...

Åh d gick ju sådär kan man säga...
Vi red ut, plötsligt på vägen så tvärbromsar shacken å frustar å har sig backar , snurrar runt, reser sig å verkar totalt livrädd, jag kliver av, hon brukar alltid följa mig om ja leder förbi henne det läskiga, men nej. Hon skulle absolut inte gå där, hon vädrade å frustade å var nästan i panik, jag fick henne fan inte att gå framåt!?! Så har shaccken aldrig betett sig förr! Jag tänkte att kanske, kanske ska ja lyssna på henne?! Hon kanske försöker säga något.
Så, ja satte mig upp igen å vände... Ja vet, hon vann... Men å andra sidan har hon aödrig gjort så förr, hon kanske hade en snledning? När vi vände så gick hon på sidan hemåt för att ha full koll bakåt å hon var spänd som en fiolsträng.
Märkligt, kanske kände hon en lukt av nåt djur? Jag vet inte. 
Vi red iaf hemåt igen å sen red vi på banan å tränade lite lydnad ifall d va där skon klämde, hon bettedde sig bra på ridbanan. Vad tror ni det kan ha varit?






 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var med om en liknande händelse en gång, den normalt sätt lugna, förståndiga och lydiga hästen jag red blev fullständigt panikslagen i skogen, skulle bara vända och rusa hem, ögonen nästan ploppade ut ur huvudet på den.. Så vi vände och halvt skenade hem. Senare samma dag var en tjej som stod i stallets man(jägare) ute och gick i skogen där jag hade ridit och hittade färska björnspår!! :O Ibland ska man lyssna på sin hästkompis, ofta dummare dom sig inte utan anledning.. :)

Svar: Ja, nåt märkligt var det nog, kanske björn, fast ja vet inte om vi har nå björn här där ja bor, inte vad ja vet iaf
cowboy dream

2013-09-20 @ 15:43:31
Postat av: Pernilla W Ödlund

Hände en kompis till mig - hon lyssnade inte på sin häst utan tvingade hästen att gå dit den inte ville och de red rakt in i en svärm med bålgetingar :( Det blev en skentur hem ...
Jag tycker du gjorde rätt!

Svar: Ja, jag får väll aldrig reda på anledningen men ja tror iaf att hon kände nåt som inte jag gjorde
cowboy dream

2013-09-21 @ 19:58:52
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0